Det er ikke længe siden, hvor alle børn og ung brugte udelukkende bøger i deres skolegang. Med den teknologiske og digitale udvikling over de seneste 20 år, har ændret på den del i undervisningsformen på de lokale skoler, rundt om i Danmark. Flere skoler, ungdomsuddannelser og universiteter, bliver mere digitaliseret og elever, skal tilegne sig nye måder, at optage læring på. Undervisere og institutter, skal begynde at overveje funktioner, som ikke var nødvendigt før.
Ting som opladerskabe til skoler, til alle de IPad, computer og andre elektroniske redskaber, som er blevet dagligdag inde i klasselokalerne, undervisere som skal kunne finde ud af forskellige programmer og apps, så de kan optimere deres undervisning til eleverne og ledere som kan finde bedre muligheder, for at elever med ekstra udfordringer også kan følge med i undervisningen. Ledere på disse institutter, skal være forberedte på, at deres arbejdsplads, kan se helt anderledes ud om 5 år.
Det er nødvendigt, at uddannelser, er omstillingsparate, for den digitale virkelighed, er et fænomen, som på en meget kort tidshorisont, har udviklet sig og blevet en del af den almen danskers dagligdag. Den nye generation af skolebørn, kommer til at lære andre måder, at modtage undervisning på, end for bare 20 år siden. Det vil falde naturlig ind i deres hverdag, og deres børn, kommer nok til. At lære ting, på en helt ny måde. Den digitale virkelighed er over os. Spørgsmålet er, hvad er det næste som sker i uddannelsessystemet. Som det ser ud til nu, så forbliver computere og IPads på dagordnen, i skoler- og uddannelsesmæssige sammenhænge. I Danmark er vores uddannelseinsitutter længere fremme rent teknologisk, ift. til mange andre lande i Europa og verden. Det ser ikke ud til at teknologiens udvikling, sænke sin fart, så danskere og resten af verden, skal stadigvæk være opmærksomme på de nye ting, som utvivlsom kommer til at blive implementeret i fremtiden.